Ο σχεδιασμός της διεπαφής χρήστη
Κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση του PhysGramming, η προσοχή μας εστιάστηκε στο γεγονός ότι απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, δηλαδή σε άτομα με σχετικά λιγοστές εμπειρίες όσο αφορά στη χρήση υπολογιστή. Η περιορισμένη εξοικείωση των παιδιών με τους υπολογιστές θα μπορούσε να προκαλέσει δυσκολίες στην κατανόηση της λειτουργικότητας του PhysGramming. Για να αποφύγουμε το ενδεχόμενο αυτό, αναζητήσαμε στη βιβλιογραφία τις βασικές αρχές της δημιουργίας λογισμικού για μικρά παιδιά και στηρίξαμε τη σχεδίαση και την υλοποίηση της εφαρμογής μας στα αποτελέσματα της αναζήτησής μας αυτής. Σύμφωνα με τα ευρήματά μας, τα βασικά χαρακτηριστικά μίας εφαρμογής που απευθύνεται σε μικρά παιδιά είναι η απλότητα και η ευκολία στη χρήση, ώστε να είναι χαροποιός και αποτελεσματική. Επίσης, στα παιδιά: (α) αρέσουν οι κινούμενες εικόνες και ο ήχος, (β) δεν αρέσει η ανάγνωση κειμένου και (γ) αρέσει να τους παρέχεται η δυνατότητα της επιλογής. Επιπλέον, όσο πιο μικρό είναι το παιδί τόσο πιο απλά και μεγάλα θα πρέπει να είναι τα αντικείμενα που εμφανίζονται στην οθόνη. Τέλος, στη βελτίωση της διεπαφής εφαρμογών για παιδιά συντελούν: (α) η εξάλειψη στοιχείων που θα μπορούσαν να προκαλέσουν άγχος και απογοήτευση, (β) η εύκολη πρόσβαση στα εργαλεία της εφαρμογής, (γ) η αποφυγή χρήσης επιστημονικών όρων, (δ) η παροχή βοήθειας σε μορφή σύντομων οδηγιών, (ε) η επιβράβευση των επιτυχημένων προσπαθειών με κατάλληλους ήχους και κινούμενες εικόνες και (στ) η παράβλεψη των αποτυχημένων προσπαθειών από ένα ψηφιακό περιβάλλον που ξέρει να συγχωρεί.

Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του PhysGramming είναι ότι διαθέτει δύο τύπους λειτουργίας: (α) τη λειτουργία γραφής και (β) τη λειτουργία ήχου. Αν το παιδί δεν έχει ακόμα καλλιεργήσει τη δεξιότητα της γραφής, ενεργοποιεί τη λειτουργία ήχου, η οποία παρέχει τη δυνατότητα ηχογράφησης, ώστε το παιδί να τροφοδοτήσει την πλατφόρμα με τα δεδομένα που χρειάζονται για τη δημιουργία των ψηφιακών παιχνιδιών. Στην περίπτωση που το παιδί γνωρίζει να γράφει, χρησιμοποιεί τη λειτουργία γραφής. Βέβαια, η λειτουργία ήχου έχει έννοια στην περίπτωση που το παιδί μπορεί να μιλήσει και να ακούσει.