
Προσδοκόμενα αποτελέσματα και συμβολή της έρευνας στην προώθηση της εκπαίδευσης και γενικότερα της επιστήμης
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της προτεινόμενης εκπαιδευτικής τεχνικής είναι ότι τα παιδιά μετατρέπονται σε δημιουργούς της ψηφιακής τεχνολογίας, σύμφωνα με τη θεωρία μάθησης του εποικοδομητισμού, ενώ συμμετέχουν σε μαθήματα φυσικών επιστημών, με τρόπο που τα εξοικειώνει με τις βασικές αρχές του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης, χωρίς άμεση αναφορά σε αυτές.
Το καινοτόμο εκπαιδευτικό υπολογιστικό περιβάλλον PhysGramming συμβάλλει στην ενσωμάτωση του προγραμματισμού στην πρώτη και στη δεύτερη τάξη του δημοτικού σχολείου. Η χρήση του, σύμφωνα με την εκπαιδευτική τεχνική που προτείνουμε, ικανοποιεί την κουλτούρα των ψηφιακών ιθαγενών, οι οποίοι δεν αρκούνται απλά στην κατανάλωση της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά επιθυμούν να τη δημιουργήσουν οι ίδιοι. Παράλληλα, ικανοποιεί τη σύγχρονη εκπαιδευτική τάση ανάπτυξης της υπολογιστικής σκέψης και την ανάγκη ενθάρρυνσης της τεχνολογικής κουλτούρας. Το PhysGramming υποστηρίζει την αυτο-έκφραση, δίνει χώρο στην ανάπτυξη της φαντασίας και ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των παιδιών.
Θεωρούμε ότι η προτεινόμενη εκπαιδευτική προσέγγιση κερδίζει την προσοχή των μικρών μαθητών εξαιτίας της παιγνιώδους υφής της, ενισχύοντας έτσι τη διαδικασία μάθησης. Συμβάλλει επίσης την ανατροπή του κατεστημένου που κρατά τα εργαστήρια υπολογιστών μακριά από τις καθημερινές δραστηριότητες της σχολικής τάξης.