1 / 3
2 / 3
3 / 3

Εισαγωγή της υπολογιστικής σκέψης στην πρώτη σχολική ηλικία

Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, η εισαγωγή της υπολογιστικής σκέψης θεωρείται σημαντική σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης, καθώς συνδέεται με δεξιότητες όπως η συλλογή, η οργάνωση και η ανάλυση δεδομένων, η αλγοριθμική σκέψη, η αφαιρετική ικανότητα και η αξιολόγηση, οι οποίες είναι εφαρμόσιμες και χρήσιμες στην καθημερινή ζωή.

Η έρευνα που διεξάγουμε αφορά στην ανάπτυξη και στην αξιολόγηση της υπολογιστικής σκέψης στην Α΄ και Β΄ τάξη του Δημοτικού, στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος. Κεντρικοί άξονες της ερευνητικής μας προσέγγισης είναι ο εποικοδομητισμός, η παιχνιδοκεντρική μάθηση, η αξιοποίηση των έξυπνων φορητών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία και η καλλιέργεια περιβαλλοντικών αξιών, περιβαλλοντικής συνείδησης και γενικότερα θετικών στάσεων και πεποιθήσεων για το περιβάλλον.

Για την επίτευξη των ερευνητικών μας στόχων, προτείνουμε ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πλαίσιο με κεντρικό άξονα το υπολογιστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον PhysGramming, το οποίο προτείνει ένα υβριδικό σχήμα οπτικών και βασισμένων στο κείμενο προγραμματιστικών τεχνικών, δίνοντας έμφαση στην αντικειμενοστρέφεια.

Το PhysGramming σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την κ. Κανάκη Καλλιόπη, μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκ/σης του Πανεπιστημίου Κρήτης, όσο ακόμα ήταν υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Καλογιαννάκη Μιχαήλ, μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκ/σης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ο κ. Ζαράνης Νικόλαος, μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και η κ. Παπαδοπούλου Πηνελόπη, μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ήταν μέλη της συμβουλευτικής επιτροπής.

Η έρευνά μας υποστηρίχτηκε οικονομικά από: